یکی از قطعات پرکاربرد و ضروری که در خودروها مورد استفاده قرار می گیرد بلبرینگ است. بلبرینگ ها ابزاری برای جلوگیری از سایش و از بین رفتن دو قطعه متحرک در خودرو به کار می رود. اگر در اتومبیل ها از این وسیله استفاده نشود، قطعات محرک در طی زمان بسیار کوتاه فرسوده شده و نیازمند تعویض می شوند.

 بلبرینگ

تاریخچه اختراع بلبرینگ ها

اولین اختراع مدرن ثبت شده از بال بیرینگ ها توسط مخترع انگلیسی به نام فیلیپ واقان می باشد. فیلیپ واقان اولین طراحی بلبرینگ را در سال 1794 دو نمایی کرد. در این طرح ساچمه ها درون یک شیار در محوری مونتاژ شده می چرخند

بلبرینگ ها در اندازه ها و جنس های متنوعی تولید می شوند و قیمت آن ها با توجه به برند و شرکت سازنده آن ها متفاوت است.

فاکتور های مهم در بلبرینگ

بلبرینگ ها به دلیل اهمیت بسیار بالایی که در عملکرد خودرو دارند در رده اجزای اصلی قرار گرفته اند، از این رو در اندازه های متفاوت و برند های گوناگون  تولید می شود.

قیمت بلبرینگ

قیمت بلبرینگ های صنعتی وابسته به فاکتور های گوناگونی است که در ادامه دو نمونه از مهم ترین آن ها را برای شما بازگو کرده ایم:

سایز بلبرینگ صنعتی: بلبرینگ های صنعتی با متریال فولاد هستند که هر چه اندازه آن ها بزرگ تر باشد متریال به کار رفته در آن افزایش می یابد و به نسبت شاهد بالاتر رفتن قیمت آن نیز هستیم. اما هنگام بلبرینگ باید به این مورد دقت داشت بلبرینگ های مینیاتوری به دلیل دقت بسیار زیاد در ساخت آن ها از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند.

برند تولید کننده بلبرینگ: فاکتور دیگری که در بلبرینگ ( ball bearings ) بسیار حائز اهمیت است. امروزه شرکت های بزرگ زیادی در سراسر جهان وجود دارد که انواع مختلفی از بلبرینگ ها را تولید می کنند که می توان کمپانی هایی مانند  INA، FAG ،SKF و غیره را نام بر. این کمپانی ها با استراتژی های خود محصولاتی را تهیه می کنند که در انتها قطعات دارای مقاومت در برابر فشار متفاوت، ساچمه هایی با درجه سختی و صیقلی متفاوت، انتقال حرارت و مقدار اصطکاک مختلف می باشند.

استفاده همه گیر بلبرینگ ها در سراسر کشور سبب شده است که در تمام نقاط ایران بازار مصرفی بلبرینگ بسیار رونق داشته باشد. رونق این بازار ها در شهر های بزرگتر مانند تهران،اصفهان،تبریز، مشهد و . بیش تر است.

اگر شما در صدد بلبرینگ برای اتومبیل خود هستید می توانید با مراجعه به نمایندگی ها یا سایت های معتبر مراجعه کنید.

امروزه در این میان واردات از کشور هایی همچون آلمان، ژاپن و چین بالاتر از سایر کشورهاست و متاسفانه در مقایسه با مبالغ سنگین و واردات بسیار زیاد، بازار مصرفی بلبرینگ های ایرانی بسیار شایع نیست و سهم بسیار کمی را به خود اختصاص داده است. البته قابل ذکر است که بلبرینگ های ایرانی از کیفیت متوسطی برخوردار هستند.

اگر مایل به بلبرینگ و کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی تر در این زمینه هستید می توانید با مراجعه به سایت عظیم صنعت از مطالب مفید آن بهره مند شوید. 

منبع: عظیم صنعت



azimsanat بلبرینگ ,تولید ,قیمت ,هایی ,بازار ,مراجعه , بلبرینگ ,عظیم صنعت ,مصرفی بلبرینگ ,برخوردار هستند ,فیلیپ واقان ,بازار مصرفی بلبرینگ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پاسارگاد تاباک Takmelo.ir پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان ایران فیلم | دانلود فیلم با لینک مستقیم برنامه هاي شبكه هاي اجتماعي شلف دونی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان طراحی گرافیکی