از قدیم ما همیشه قفل را به همراه کلید میشناختیم هر قفلی باید یک کلید همراه خود داشت. اما این روز ها قفل هایی به بازار آمده است که دیگر از کلید استفاده نمی کنند و برای باز شدن قفل از اثر انگشت استفاده میکنند به این نوع قفل ها قفل اثر انگشتی میگویند.

قفل اثر انگشتی یک نوع قفل هوشمند است که از سیستم اسکنر انگشت به هنگام ورود افراد استفاده میکند و همین مسئله باعث افزایش امنیت حریم های شخصی و همچنین جلوگیری از مسائلی مانند ماندن پشت در به علت فراموشی کلید و از این قبیل مسائل میشود.

اما شاید برای شما سوال باشد که نحوه عملکرد این قفل ها چیست؟ با کارن در این مقاله همراه باشید تا شما را با ساز و کاز قفل اثر انگشتی آشنا کنیم.

قفل اثر انگشتی چگونه کار میکند؟

قفل اثر انگشتی بر اساس سیستم بیومتریک ساخته شده است. این قفل دارای یک ورودی دیجیتال است که اسکنر اثر انگشت میباشد. این ورودی پس از خواندن اثر انگشت انسان به صورت دو بعدی و سه بعدی، آن را به صورت الگوهای عددی تبدیل میکند. زمانی که فرد انگشت خود را روی اسکنر انگشت قرار می دهد، اثر انگشت به صورت الگوهای عددی رمز گذاری میشوند و در پایگاه داده ای قفل ذخیره میشوند.

پس از این مرحله اگر دوباره انگشت خود را روی اسکنر اثر انگشت قفل قرار دهید اثر انگشت اسکن خواهد شد و با اثر انگشت قبلی که در حافظه قفل اثر انگشتی ذخیره شده بود مقایسه میشود. اگر این دو اثر انگشت با هم مطابقت داشت هویت شخص برای قفل تایید میشود و درب ورودی را برای فرد مورد نظر باز میکند.

فواید استفاده از قفل اثر انگشتی

  • قابلیت های باز شدن درب منزل بدون نیاز به کلید

  • دارا بودن بدنه مقاوم نسبت به قفل های مکانیکی

  • سرعت بالا در تشخیص هویت افراد برای باز کردن درب

  • تنوع مدل

  • قابلیت تعریف تعداد زیادی اثر انگشت

  • مجهز به آلارم امنیتی

  • مجهز به سیستم بیومتریک

  • مجهز به قفل کودک

  • مجهز به قفل خودکار درب منزل پس از خروج از منزل

  • باز و بسته کردن درب توسط ریموت

  • استفاده از باتری قلمی برای تامین انرژی بدون نیاز به سیم کشی

نکاتی که باید در هنگام قفل اثر انگشتی به آن توجه کرد

با توجه به موارد ذکر شده در ارتباط با قفل اثر انگشتی و مزایایی که این قفل داشت نکاتی هم وجود دارد که باید هنگام قفل اثر انگشتی به آن توجه شود. با توجه به نیاز به تعداد اثر انگشتی که میخواهید قفل در خود ذخیره کند قفل ب.

قفلی را اری کنید که دارای سیستم هشدار داخلی است که اگر از بیرون شخصی تلاش کرد با اثر انگشت تعریف نشده یا رمز غی صحیح وارد شود برای شما اخطار بیاید.

اتصال قفل به باتری یا برق شهری بسیار مهم است همچنین وصل شدن قفل به گوشی همراه شما برای چک کردن درب منزل یا محل کار خود از هرجایی که بخواهید بسیار نکته مهمی است.

نکات بسیار زیادی وجود دارد که شما در هنگام باید به آن توجه کنید. مهم ترین آن قفل اثر انگشتی از گاه های معتبری مانند کارن میباشد. با از یک گاه معتبر خیال خود را از مسائل امنیتی منزلتان راحت کنید.




 


azimsanat انگشت ,انگشتی ,استفاده ,توجه ,منزل ,مجهز ,هنگام ,بدون نیاز ,وجود دارد ,الگوهای عددی ,صورت الگوهای منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مولتی متر ثامن الائمه ع شهرستان بشرویه معرفی بهترین کتاب ها... ارزان کده بهترین سایت کارآفرینیِ کاردان و کارآمد " WhiteLc "گروه دوبلاژ